ایسنا نوشت: سید جواد سلیمانی بیان کرد: متاسفانه به دلیل تحریم های بین المللی، تولید خودروسازان کاهش یافت و این کاهش تولید به همراه ایجاد تقاضای کاذب شاگرد از کاهش مقدار پول ملی، راسته خودرو را با نابسامانی مواجه کرد. از این رو و برای جلوگیری از التهاب بیشتر، دستور کار کاهش و توقف تولید پراید رسانه ای نشد، ولی فرآیند اجرایی آن را با جدیت عقب کردیم.

وی افزود: تولید فعلی پراید تا اتمام تعهدات در تاریخچه های اعلام شده و تحویل خودروهای ثبت معروف انجام خواهد شد؛ بنابراین هموطنانی که تو طرح های پیش بیع و خرید فوری این محصول ثبت معروفیت کرده اطمینان داشته باشند که هیچ مشکلی در تحویل خودروهای آنان پیش نخواهد آمد و تمامی محصولات فروخته شده، تحویل آنها خواهد شد.

مدیرعامل قسمت قسمت کردن خودروسازی سایپا ادامه داد: پروگرام توقف عرضه پراید بوسیله میدان داخلی را تو ماه های گذشته و در جلسات متنوع غیرعلنی با مدیران ارشد سرزمین و اعضای محترم مجتمع صنایع و معادن باشگاه شورای اسلامی اعلام کردیم که این عزیزان نیز در مصاحبت با رسانه ها به آن اشاره داشته اند، همین موضوع علامت می دهد که سایپا برای توقف تولید این محصول دستور کار داشته است.

وی گفت: مهمترین نکته داخل اجرای برنامه کاهش و توقف تولید خودرو پراید، موضوع جایگزینی محصولات در خطوط تولید و البته راسته است که این بخش از برنامه نیز بوسیله طور کامل در حال اجراست و محصولات تیبا، کوییک و ساینا جایگزین محصولات خانواده پراید شده و می شوند و برای پراید هیچ جایگزین دیگری وجود ندارد، اما توسعه محصولات بر روی پلت فرم های جدید و اختصاصی سایپا انجام خواهد شد که به زودی جزئیات آن را اعلام می کنیم.

سلیمانی تو ادامه زمان توقف تولید مقیاس های موتور قوم پراید در راسته داخلی را اخبار کرد و گفت: همان اسلوب که وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت هم اعلام کردند تولید پراید مدل۱۳۲ تا اختتام دی ماه ۹۸، پراید مدل۱۱۱ تا فرجام اردیبهشت ۹۹ و پراید مدل۱۳۱ تا پایان تیرماه ۹۹ بوسیله عاقبت خواهد رسید.

بوسیله گفته وی، یکی از شاخص های تعیین این زمان بندی، تعداد خودروهای معوق و مقیاس تقاضای موجود تو بازار برای هر یک از مدل های پراید است.

او اظهار کرد: محصولات خانواده پراید به دلیل مصرف پایین سوخت، قیمت رقابتی و نفقه پایین نگهداری، استهلاک پایین و خدمات پس از بیع کم قیمت تو مقایسه با محصولات سایر خودروسازان، تو فدایی بازارهای صادراتی گروه خودروسازی سایپا متقاضی دارد که به همین دلیل تولید محدود این خودرو برای صادرات ادامه خواهد داشت و با بها بیش والاتر از قیمت معامله این خودروها در ایران به معامله می رسد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اقرار اینکه محصول پراید بوسیله طور متوسط با قیمت حدود ۷ هزار دلار در بازارهای صادراتی عرضه می شود، افزود: برنامه ریزی شده است که تجهیزات و خطوط فعلی تولید محصولات سواری پراید، پس از توقف تولید درون ایران به کشورهای تیر صادراتی منتقل شود.

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها